Vyberte stránku

Zajímá vás, jak jsem dostala během jednoho jediného dne 50 odběratelů do meiling listu pro Majka-shop.cz? Od kud jsem je vzala? Kolik mě to stálo peněz a času?

Tak já vám to prozradím. Protože a jelikož si myslím, že podobná praktika nemůže nikomu uškodit, ba právě naopak. Možná díky tomu začnete o vašem meilování zákazníkům přemýšlet trochu jinak.

Přihlaste se k odběru

Na začátku roku jsem si naplánovala, že pro Majka-shop.cz, který pro majitelku spravuji, vytvořím funkční e-mailing. E-shop zatím žádný nemá a rozesílku za několik svých let provozu, vůbec nezkoušel dělat. A to je škoda, protože se jedná o celkem velký e-shop – autoritativní ve svém sortimentu. Zákazníci často nakupují jednorázově. A byla by velká škoda, kdyby to tak mělo zůstat, protože v každém zákazníkovi vidím potenciál k opakovanému nákupu.

Jaké má e-shop předpoklady k úspěšnému e-mailingu?

  • široký sortiment
  • dlohý životní cyklus zákazníka
  • recyklace zákazníka
  • nabídka příbuzných produktů (kurzy, online kurzy, semináře, školka, škola)
  • často se měnící sortiment

Právě díky tomu důvodům, které jsem rozepsala výše, předpokládám, že e-mailing bude skvělý způsob, jak udržet zákazníka aktivního a přimět ho v budoucnu k dalšímu nákupu na e-shopu

Proč e-mailing?

  • akvizice stávajícího zákazníka je levnější – než akvizice nového
  • skvělý způsob, jak zapojit další produkty majitelky do hry
  • výborný kanál k odpropagování novinek

A novinek bude letos haba kuk jelikož jsem se jako správce zaměřila na zvyšování nejen obratů e-shopu ale hlavně marží a generování vyššího čistého zisku. Novinky musím někde komunikovat. A kromě tradičních kanálů, jako je FB, bannery, Adwords použiji letos i nově e-mailing.

A teď k tomu fíglu…

Nesnáším klasický e-mailing. Přijde, otevřeš ho, spousta produktů, nějaké kecy v kleci. Nejvíc mě zatím baví číst novinky z Woox a novinky z Econea.cz.

Vše ostatní rovnou mažu. Je to nuda a nic nového pod sluncem. Navíc si u většiny e-shopů nepamatuji, že bych s nějakým zasíláním vůbec souhlasila. Přesto zasílají. Tak tahle tedy ne:-(

Já to udělala jinak. Vymyslela jsem novou formu rozesílky, která bude bavit, učit, radit a navíc mi pomůže splnit cíle, které mám.

Tou formou je časopis v PDF podobě formou měsíčníku. PDF bude maximálně o 20 listech (budu jej psát já:-) a témata vybereme s majitelkou podle aktuálních cílů pro eshop. Dále pomůžeme odběratelům s nějakými tématy, které se řeší okolo dětí a rodiny (zuby, prdíky, jak vybrat, jak udělat) a vhodně zakomponujeme slevové kupónky.

Výsledný časopis odejde 25. dne v měsíci na segment zákazníků, který jsem si připravila v Ecomailu.

Zákazníkům jsem o možnosti registrace k odběru dala vědět na Facebooku na fun page. Nastavila jsm propagaci na 300 Kč – 14 dní.

Výsledky?

Pouze za dnešek se registrovalo 50 odběratelů. Proklikáno celkem 14 korun. Tím pádem to vychází na 0,28 Kč na kontakt. Myslím, že to je celkem úspěch. Kontakty se přihlásili dobrovolně k něčemu co je potěší a co budou očekávat.

Líbí se mi to hlavně proto, že to je skutečně dobrovolné, na základě jasné představy o tom, co jim přijde do e-mailu. Neschovávám se za žádné „Získej slevu 100 Kč“ a obdobně. Vědí přesně, jaký bude obsah prvního čísla. Vědí i jak se případně odhlásit. To je fajn.

A to je obálka, kterou jsem jako negrafik navrhla sama v Canvě.

Opravdu se těším na to, kolik lidí se přihlásí z Facebooku. Ještě hodlám vystavit přihlášení na samotný e-shop tak, aby ho nikdo nepřehlédnul. Což bude trochu oříšek, jelikož systém je uzavřený a dovnitř se dostane jen programátor, který e-shop navrhnul a hostuje jej u sebe. Ale určitou představu už mám.

Jakmile budu mít další výsledky, dám vám sem Update…

Update 17.3.2018

Dnešním dnem jsem nasbírala celkem 176 uživatelů, kteří si objednali zasílání časopisu do svého e-mailu. Samozřejmostí je Double Opt-In proces a také nezbytné souhlasy se zasíláním. Mohu s hrdostí říct, že ani ze my nespadl jediný kontakt a všechny automatické e-maily byly v pořádku přebrány a otevřeny. To se mi panečku ještě nestlalo.

Jsem ráda, že lidé vědí, k čemu se přihlašují. Takhle by to mělo být. 

Uvidíme, jak na tom budeme s prodeji po prvních rozesílkách.

Zatím se mějte fajnově

Helena