Vyberte stránku

Dnes jsem si uvědomila, že už je to cca. rok, co dělám affiliate. Respektive se snažím dělat affiliate a chtělo by to nějaké shrnutí toho, co jsem doposud udělala a jaké to má výsledky. A tak jsem se do toho dnes dala a přišla na to, že to je jednoduše na prd a nejspíš jsem to celé dělala blbě.

Co přesně je naprd?

Ne affiliate. Ten jistě na prd není. Vzhledem k tomu, jak neuvěřitelně roste v naší malé zemičce a v okolních státech. I já sama affilu věřím, protože influanceři a princip sociálního schválení s doporučením produktů, bude mít v budoucnu ještě větší váhu než doposud.

Ale..

Jak tak koukám, nějak se mi nedaří ten affil uchopit. A jasně mi to reportují výsledky po roce, kdy se mi nedaří dostat se ani na 10.000 kč měsíčně.

Kde jsem teď?

Momentálně, když propočítám všechny příjmy z kanálů inzerentů, které mám nasazeny na mém hlavním projektu (kterému se jako jedinému stíhám věnovat), dostala jsem se minulý měsíc na částku 1670 Kč.

To je celkem dost slabé. Návštěvnost mi stoupla na nějakých 5000 unikátů za měsíc. Konverze jsou ale velmi, velmi slabé. 

Tak jsem se nad tím dnes dost zamyslela a přišla jsem na následující:

 

  • Myslela jsem si, že jsem vybrala špatnou niche. No po celkovém zhodnocení vidím, že jsem vybrala spíš „žádnou“ niche. Chyba.

 

  • Web je hodně rozházený, bez ladu a skladu. Chyba.

 

  • K monetizaci jsem vybrala partnery, kteří mají malé procenta z objednávky a musí se tedy prodat velký objem. To by asi ani nebyl problém, ale propaguji většinou dražší věci, které nikdo nekupuje každý měsíc. Chyba.

 

  • Nemám jasný publikační plán ani strukturu. Chyba.

 

  • Nápady na články pocházejí spíš z toho, jak se mi to zrovna hodí nebo co mě napadlo. Nemám jasný plán, co budu zveřejňovat.

 

  • Začala jsem stavět magazín o jedné niche, na url, která k ní nepasuje a je zavádějící. Web jsem totiž z počátku stavěla pro úplně jinou niche no ae nechtělo se mi to pak zabalit tak jsem ho překopala do dnešního stavu. právě kvůli tomu, že mi nekonvertoval. Chyba.

 

  • Niche je strašně obsáhlá.

 

  • Články, které postuji, píšu sama a strávím na tom strašně moc hodin. Zbytečně. Jeden článek o 2000 slov mi trvá třeba 4 hodiny. No dělám si to sama z důvodu nulového rozpočtu. Snad jednou budou peníze na tvoření obsahu copíky, ale teď je nemám.

 

  • No a těch chyb bude samosebou víc.

Chybama se…

Chybama se člověk nic nenaučí. Jen zjistí, že ví, že to co udělal předtím, nefungovalo. Ovšem stále neví, co fungovat bude!

Takže nemůžu říct, že bych se chybama nějak poučila. Nepoučila jsem se co je rok dlouhý. Pořád jsem tvrdošíjně dělala to samé a nic jsem nezměnila. I když jsem to věděla.

WTF? Proč jsem s tím nic neudělala už předtím?

U affilu je prostě důležité vytrvat a z rad zkušenějších vím, že pokud vám projekt nic nenese, máte se ho zbavit a zaříznout ho zavčasu.

No já to nedokázala a pořád jsem doufala. Ale doufání mi peníze nevydělá a já už doufat nebudu. Doufání je moc drahé.

Jednoduše tento projekt uspím, ať si žije vlastním životem, sám bez mé pomoci a rozjedu přes prázdniny jiný projekt.

Mím cílem je vytvořit autoritativní web – magazín o naprosto úzké niche, kterou jsem si proklepla a vypadá skutečně velmi zajímavě.

Oproti mému prvnímu projektu splňuje následující:

  • KW jsou dostatečně hledané ve tvarech, které signalizují nákupní chování.
  • Jedná se o velmi úzkou oblast, ale i ona je poměrně dost obsáhlá. Ovšem ne tak, jako u mého prvního projektu.
  • Produkty, které budu propagovat , znám a používám. Tj. vím o nich hodně.
  • Produkty mají v programu minimálně 3 inzerenti.
  • Stejný web mohu překlopit do anglické verze a vytvořit později anglickou verzi s affilem na Amazonu – tam se ten produkt také prodává.
  • Není sezónní, ani často obměnovaný. Je stálý a roste na popularitě.
  • Lidé, kteří budou číst můj web, jsou takový, kteří potřebují poradit. U mého prvního projektu jsem zabředla do oblasti, kde si lidi spíš NEnechají poradit a mají svoji hlavu. Možná proto skoro nulové konverze.
  • V tomto oboru není affilový konkurent. Ani český ani v UK.

Jak tam dostanu lidi?

No, stejně jako u prvního projektu, do toho půjdu skrze SEO. Tentokrát ale začnu s linkbuildingem o něco dříve a začnu s kvalitnějším linkováním. Mám v plánu vytvořit pár infografik a komiksů (ty budu muset nakreslit ručně a naskenovat), které budu moci později nabídnout k sdílení.

Mám štěstí, že kreslení zvládám dobře. Jen bohužel na PC mi to nešlo a tak jsem svůj tablet prodala. Nedovedla jsem zkoordinovat ruku na tabletu, která kreslila a koukat přitom na monitor.

Rozhodně budu více budovat sociální sítě. Jak se to povede časově je však ve hvězdách.

 

Momentálně si chystám web na MAMPu a jakmile bude hotov a připraven k nasazení, začnu do toho šlapat.

Spustit bych jej mohla, včetně prvních pěti článků (pche, zase to číslo pět – každý spouští web s prvními pěti články) někdy na začátku příštího měsíce.

Snad se mi povede hodit sem report o tom, jak se vše povedlo. Měli byste zájem  nějaký pravidelnější reporting?

Podotýkám, že jsem stále jen nováček v affilu, který má za sebou první neúspěšný rok.

Ale oproti jiným, mohu dnes už s jistotou říct, že převratné nápady a štěstí fakt nemám. Takže nezbývá, než si to vydřít a makat tak, abych ty korunky z affilu domů dotlačila.

Když to zvládne kdejaký chlap, zvládnu to taky. A ještě se dvěma cácorkama na krku.

Amen a jde se na kutě…