Vyberte stránku

Černý obrázek s rozsvíceným laptopem je pro tento článek velmi příhodný. Laptop otevírám poměrně často až večer a někdy až do noci civím do počítače. To je možné ale jen tehdy, kdy obě holky spí, nemají rýmu nebo kašel nebo mě zrovna nepotřebují u sebe. Taky nesmím zrovna pracovat pro klienty. Jinak by se dalo říct, že mám čas na affilování.

Affiliate na mých webech si tedy od posledního update žil tak nějak svým životem.

Jak si weby vedly?

Krásná těhotná.cz

Tento web jsem popisovala už v minulém příspěvku zde. Byl to vlastně můj první pokus na téma magazíny budované pomocí SEO. Chtěla jsem vyzkoušet, jestli se právě v affilite dají dosáhnout první pozice v konkurenčním oboru i když se zdá, že je již trh plně nasycen „informacemi“.

No, web jsem stavěla prvně s konceptem, který jsem měla v hlavě a který celkem solidně ovlivnil můj stav – tedy těhotenství.

Dnes už vidím, že web měl možná být zapomenut, no nechce se mu nějak umřít a odejít v zapomění a drží se, tak ho sem tam rozvíjím a dodělávám.

Proč si myslím, že měl skončit?

– Prvně je tu koncept, který jak jsem později zjistila, mě až tak nebaví zpracovávat a moc o tom nevím (fashion fakt nemusím:-(.

– Taky jsem koncept dost „přetáhla“ do jiných dimenzí a to vše podle rad „nejmenovaných affiláků z webtrhu“.

– Web jsem prostě zapoměla zaměřit a když už jel, tak jsem to ještě víc pokonila.

Každopádně, nějaká ta čísla šíleného webu. Jak si vede? Vodí něco? Jsou z něj korunky?

Divím se, ale jo…

Co web vydělal?

Nevede si nějak závratně, ale dá se říct, že za dva měsíce vydělal nějakých  2750 Kč. To znamená, cca 1375 Kč na měsíc.

Nic moc, ale dá se to. Konverze pravidelně naskakují a neustále se tam něco děje.

Celkem pravidelně mi konvertují menší částky na Proděti.cz. Měla jsem nasazené i Feedo.cz, ale tento program mi kupodivu skoro nekonvertuje. Tím nechci říct, že by nefungoval.

 

Sluně-cz.cz mám nasazený jen na některých článcích a tam stále vodí návštěvnost a udělá cca 2. objednávky měsíčně. No bohužel je tam velmi malá konverze a ještě menší provize – 3 % a dost bídná schvalovatelnost. Takže postupně Slůně ruším.

Další inzerent, kterého mám na mém webu, je Trendybaby.cz. Tam je tedy CTR ještě horší. Z 882 kliků jen 2 konverze? Někde je něco jasně naprd. A asi vím co:-)

Nasadila jsem ještě Bonprix.cz ale to je obdobné. Nikdo na to nekliká.

Změny…

Abych tom trochu pomohla, přidala jsem během dvou měsíců tři články a opravila navigaci na webu. Vyladila jsem menu zase o trochu víc a opravila podstránky, kde se nyní mnohem lépe orientuje.

Jaký přínos to bude mít pro SEO uvidíme až za několik týdnů. Vše bylo velmi pozvolné.

Každopádně to nakoplo konverze a i když chodí po 30. korunách, stále něco chodí.

Co že mi to radili?

Zmínila jsem se, že jsem web trochu „podělala“ právě pod náporem rad z Webtrhu.

Abych byla přesnější, podělala jsem si ho sama, nemusela jsem ty rady vůbec poslouchat. Moje chyba. Ty přispěvatele jsem neznala a nikdo z nich mi pořádně nic nepoodhalil. Ani web neukázal. Prostě nic.

Což je pro mě třeba nepochopitelné, protože ze zkušennosti vím, že i když dva lidi dělají totéž není to totéž. Dokonce mám zkušennost s webem, kdy se jen vystřídali vlastníci a vše šlo do kelu. Myslím tedy, že poodhalením webu jeho majitel nic neriskuje. 

Pokud se tedy za něj nestydí.

Webtržníků  jsem se ptala jsem se na radu, jak začít formovat článek, aby byl konverzní. Dostalo se mi několik podpultových rad. Z nich právě ta, že mám produkovat články typu:“ Nejlepší čtyřkolka pod sluncem“ nebo „Nejlepší záchodová mísa 2017“.

V tu chvíli mi to přišlo jako rozumné, protože ten „radil“ tvrdil, že vydělává blogem už 20. tisíc korun měsíčně!

No zachtělo se mi jich taky a tak jsem fashion mamiblog překopala na nějaký podivný mišmaš mamastylu a emimina!

Samozřejmě jsem netušila, jak mám určit, která věc je tedy ta nejlepší, když ty produkty fyzicky nemám ozkoušené a porovnat tedy nemohu.

„Mistr radil“ mi opakovaně poradil, že se mám podívat k inzerentovi, co má a následně produkty seřadit tak, jak bych si je vybrala já.

Už nikdy více!

Taky vám to přijde jako naprostá zhovadilost? Tak to prosím nikdy, ale opravdu nikdy, nedělejte. Pokud se vám totiž náhodou povede husarký kousek, jako mě, a postavíte magazín, který se vám nelíbí, nemáte ho rádi a píšete do něj jen jako „testík co to umí“ a oni tomu lidi budou věřit a podle vás nakupovat hovadiny, měli byste se možná nad sebou zamyslet.

Já se zamyslela a svoje totálně vykonstruované články jsem buď stáhla, nebo od píky překopala dle toho, co jsme skutečně měli doma, nebo měli možnost někde zkusit.

Prostě sama bych byla asi dost nasraná, kdyby mi někdo radil koupit něco na základě toho, že si chtěl vydělat. Každý si chce vydělat. Ovšem uvědomte si, že v dnešní době internetu člověk hlavně „googlí“ a to naprosto všechno v jakémkoliv tvaru. Je dost pravděpodobné, že na váš web někdo přijde. A někdo si to přečte. Pokud budete aspoň trochu zajímavě psát a vložíte do textu pár osobních zkušenností, odkazy na autority a prvky sociálního schválení (třeba věty desítky maminek nakupují zde, maminky milují…, důchodci mají nejraději..), tak ten člověk nejspíš něco koupí dle vás. A pak se bude trochu divit.

To je naprostý affiliate zločin!

Odpovědnost mějte

Předpokládám, že takový affilák dlouho v brandži nevydrží a nebo mu web nic neponese. Tak to prostě vzdá. Ale osobně znám spoustu lidí, co tohle dělají a konstruují recenze na základě toho, co napsal někdo jiný! Nebo to nechají dělat copywritera a tak si nad tím vlastně umejou ruce.

Fuj. Mě se tohle protiví. V rámci mé práce a praxe v SEO se bohužel setkávám s mnoha a mnoha weby, které hlásají lži, nepravdu, blbosti (některé jednoduše odhalím i jen pouhým Copy Paste do Googlu nebo právě tím, že třeba sama věc znám a používám.

Navíc je tu další problém. Nejlepší věc nebo nejlepší produkt je prostě záležitost hrozně subjektivní. Velkou roli tam hraje kontext toho daného člověka. Nejde jen o testy kvality a porovnání výrobků na základě parametrů.

Ale pokud je tu copywriter a má za úkol seřadit nějak produkty od jedničky po desítku a to jen na základě nějakých recenzí na Heurece, je to dle mého velmi špatné.

Takhle je lidem dnes a denně doporučováno zboží, které není třeba vůbec výhodné, je zbytečně drahé ale nikomu to radši neřekneme, protože potřebujeme tučnou odměnu.

Nebo je pro jistotu zase příliš levné, nekvalitní, ale doporučíme je, protože lidi mají rádi nízkou cenu a je tam záruka konverze.

Ne, tak takhle já už tedy dál pracovat nechci. Web Krásná těhotná.cz jsem začala právě v tomto duchu překopávat. Články, jako tento nejsou vylhané a jsou odrazem mích zkušenností. Zde se skutečně nestydím za své doporučení. A jsem ráda, když někomu pomůžu.

Certifikát pravosti?

Jak to zlepšit? Aby takové vylhané články někdo nepovažoval za dogma nebo se podle nich nechtěl orientovat? Pomohl by nějaký systém certifikace? Jako třeba u dětských bot? Ty se žirafou jsou TOP a ty bez jsou buď z Číny a nekvalitní?

Bylo by to k něčemu?

Možná by to pomohlo v neobelhávání zákazníků a zkvalitnění affiláckých webů a služeb. A taky k lepším konverzím. Takový certifikát neexistuje.

Ale pokud můžete, sáhněte si do svědomí, než vytvoříte další vylhaný článek.

Nezpůsobujte ještě větší chaos v serpu, než je teď, právě informacemi, které stojí za starou belu.

Buďte fér.

Dobrou s kobrou. Už mi neslouží oči, jdu odnést prďolu číslo jedna do postele (je právě 22:36 – nechtěla spát sama v ložnici) a jdu to také zalomit.

PS:. Hrubky opravím později, tak mě nekamenujte.

EDIT: opraveno:-)