Vyberte stránku

Mám web, ale nechodí mi tam lidi…

„Nemůžu na to přijít hele. Pořád něco někde platím, někde něco nastavuju, píšu jak blázen ten blog a objednávky nic. NULA. ZERO. A na Facebooku jsem si zkoušel dát placenou propagaci za 100 Kč a čéče…

Taky nic.“

Říká vám to něco?

Máte web, e-shop nebo infoprodukt a jediné, co vám chodí každý měsíc, jsou faktury za pronájem řešení webu, hosting a fapi? Tak jste asi jeden z těch, kteří chtějí podnikat na internetu a vydělat si peníze.

A ono to nevyšlo.

Nic nevyděláváte.

Jste momentálně v mínusu a nevíte, co s tím.

Právě pro vás jsem napsala tento článek. Možná se v něm také poznáte.

Ukážu vám nejčastější chyby webových projektů nebo e-shopů, které kompletně MŮŽOU za to, že web nic nevydělá, nebo se na tom částečně podílí. A nemusí se jednat jen o chyby gramatické:-)

1. Přesvědčujete už přesvědčené a naopak

Co to znamená? Jednoduše to, že jste si postavili obsáhlou, šíleně dlouhou prodejní stránku (landing page) a kromě strašně otravné délky se snažíte lidi odradit od koupi také častým střídáním fontů a barev textu.

Uf.

Já si chtěla koupit knihu u jedné infopodnikatelky.

Jenže na mě vyskočila prodejní stránka, kde jsem scroollovala stále níž a níž a do očí mě kousaly barevné texty. Pak reference a mnoho, mnoho, mnoho textu.

Ale já chci prostě jen objednat, já vím že tu knihu chci, kde je sakra formulář??

Tohle se mi honilo hlavou při cestě pro dceru do školky. No patnáct minut jsem hledala a scrollovala a nakonec jsem to vzdala a napsala přímo paní na Facebooku.

Nakonec jsem knihu objednala, ale bylo to s velkými obtížemi. Paní Kejíkové jsem o webu napsala a upozornila ji na chyby.

Bohužel tohle je nešvar mnoha českých infopodnikatelů. Všichni mají obrovské, obsáhlé prodejní stránky, kde sice dají tlačítka k objednávce, ale až někde pod hromadu dalšího barevného textu, který je roztahaný na stránce.

Naopak tu mám druhý extrém. Málo textu a málo argumentů. Tohle často vídám na webech, které prodávají nějaké drahé krámy a potřebují mě přesvdčit, že si ten krám mám za 15 táců koupit.

K přesvědčení ale nepoužijí žádnou pře(d)svědčující taktiku a ani produkt samotný pořádně nepopíšou.

Drahé předměty potřebují výborné popisky, výbornou prezentaci a hlavně dobrou reklamu.

2. Jak víte, že vám tam lidi nechodí? Měříte to?

A jsme u jádra pudla. Neměříte. Přiznejte se.

Co nezměříte, to nevíte. A co nevíte, to nemůžete hodnotit. Pak si můžete zapínat Facebookové reklamy jak chcete, ale nic nezjistíte, protože nebudete vědět, zda vám na web lidi z reklamy přišli.

Ha!

Ono se to dá zjistit? Co tam lidi dělali? Kde klikali? Kam chodili?

Jasně.

Dá.

Google Analytics. Naprostý základ všeho dění na webu. Tohle musíte nainstalovat ještě dřív, než vůbec spustíte web do světa.

Naučte se to: KOUPIT DOMÉNU – HOSTING – WEB – GOOGLE ANALYTICS 

Ulehčíte si tím život, když tohle vždy uděláte jako první.

Google Analytics je služba od společnosti Google, která je ZDARMA, nic za ni neplatíte, nikdy a za  žádných okolností a k jejímu užívání se zaregistrujete zde: Marketingplatform.

Měření vašeho webu je otázka cviku.

Každý majitel projektu by se měl naučit rozumět základním metrikám v GA (zkratka prosím vás, jo?) a NIKDY, ale nikdy si nenechte zakládat statistiky někým dalším, kdo se pasuje do role správce. Ty data jsou jen VAŠE a jediný, kdo je oprávněn být správcem a přidávat dalším lidem (markeťákům třeba) přístupy, jste VY.

Data jsou důležitá.

V GA můžete vyčíst, kolik lidí vám chodí na jakou stránku. Kolik lidí z ní odejde bez toho, aby nakoupili. Vyčtete i pokročilé věci, jako kolik jste čeho prodali za vámi udané období. Od kud vám chodí zákazníci a z jakých stránek. Jak efektivní je vaše snažení na Facebooku. Jak výkonná je reklama a spoustu dalšího.

3. Budu si psát, co chci já!

Tak jo.

Pište si, co chcete vy, ale pak si nestěžujte, že neprodáváte. Myslete na to, že váš web, kde prodáváte COKOLIV je hlavně web prodejní a ne nějaké dětské hřiště nebo blogísek, kam si budete psát svoje vzlyky, vzkazky a vylévat si srdíčko.

Web má za úkol prodávat a vy jste prodavač. A jako prodavač musíte využít všech dostupných forem reklamy, kterou máte k dispozici. Ano všechno, co je na vašem webu, je vlastně také reklama na váš produkt.

Veškerý obsah, který je na webu (a tím nemyslím knižní obsah, ale video, obrázky, texty, podcasty) má za úkol pomoci prodat váš produkt.

Texty u produktu mají za úkol popsat produkt tak dokonale, že zákazník nezapochybuje, co vlastně kupuje. Texty na homepage mají zákazníka navést hluběji do webu. Mají upoutat pozornost a ukázat, co máte na webu nejlepšího. Jaké esa máte v rukávu. Texty na stránce O nás, mají lidi seznámit s vámi a vybudovat osobnější vztah a důvěru mezi vámi a nakupujícím.

A blog? Blog má přivést lidi z různých míst internetu a ukázat jim, že i vy máte řešení jejich problému. Blog má strhnout pozornost na vaše znalosti. Blog má být manifestem všeho, co vy víte lépe než váš zákazník a utvrdit ho, že vy jste ten, kdo mu pomůže.

Takže co nepatří na blog? Zjednodušeně vše, co vám nepomůže prodat nebo vzdělat a prodat, nebo inspirovat a prodat…

Prostě slovo prodat tam být musí vždy. Jinak si můžete psát blogísek do sešítku doma a schovávat si jej do šuplíčku a vyjde to nastejno…

4. Pište jako copykiller, ne jako korporátní úředník

„My jsme pro vás připravili. My jsme naskladnili. My jsme jedinečná firma. Myslíme na potřeby zákazníka. U nás se dočkáte jedinečných služeb…. Ale pssst, máme jen dopravu zdarma od 5000 Kč a nejsme schopni ani zavolat, když je nějaký problém s objednávkou…“

Tak tohle je opravdu hnůj, který byste měli ze svých stránek vykydat. Vezměte si internetové vidle (kdo neví kde tak je to tlačítko Delete) a kydejte.

Korporátní mluvu nechte korporátům. Vy jste Pepa Omáčka a váš sklad je v garáži.

NO A CO! Tak nejste Mall.

Jste malý prodejce – amatér (znamená v překladu milovník) a nemusíte s každou změnou chodit škemrat k vedení aby vám schválilo předělání prvku tam nebo tam…

Buďte rádi, že nejste Mall.

Buďte na to patřičně hrdí a neschovávejte se za nějaké MY. Ukažte se. Ukažte kdo jste. Proč jste a proč zrovna od vás si mám koupit novou železnici. Ukažte mi, proč to u vás stojí za to.

Piště v první osobě a hlavně o sobě.

Pište skvělé texty. Popisujte zboží tak, jak byste je chtěli vidět popsané.

Příklady super textů:

(PS:. ten druhý e-shop píšu já a oblečení šije moje maminka)

Pokud si nevěříte a myslíte si, že neumíte psát, tak jste padavky.

Umíte mluvit? Umíte. Umíte mačkat tlačítka na klávesnici? Umíte. Tak se vzmužte (i ženy) a dejte se do toho. Psaní a copykillering není záležitostí nějakého trapného nadání. Copy se naučíte stejně, jako se naučíte plavat. Musíte trénovat, cvičit a osvobodit svůj jazyk, svoji mysl a furt se všeho nebát.

No tak co!

Tak to trochu zmastíte. Napíšete to příště lépe. Od toho máte GA, abyste viděli, jak moc to mastíte.

Psssssssssssst.

Mám pro vás pozvánku na perfektní webinář od tvůrců kurzu pro budoucí superpodnikatele – Copykiller. Copykiller není kurz pro copywritery. Ti se vzdělávají jinde. Ale pro obyčejný lidi, kteří chtějí podnikat na internetu, nebo už podnikají, ale blbě.

Webinář je opět zdarma a součástí je možnost přihlásit svůj projekt a získat tak online zpětnou vazbu na své texty. A to je pecka! Tak šup, ať na vás zbude místo.

Udělejte si čas ve středu 12.9.  ve 20:00 a přihlašte se zde.

A to není všechno. Další chyby vám přidám hned 11.9. na pokračování. Proč?

Protože už tak je ten článek dlouhý a nechci, aby jste ztratili pozornost a šli s tím rovnou něco udělat:-)