Vyberte stránku
„Tak tohle já fakt dělat nebudu! Nikdy. Jsi se asi zbláznila? Víš, co to jsou vlastně SEO texty, že mi takové věci říkáš????“

Už vás slyším jak nadáváte. SEO texty jsou zlo, jsou špatné, jsou k ničemu, vedou k bannu od vyhledávače, jsou horší než peklo (jelikož se SEO texty prý peklo zažijete a mnohem více, nebo také nic).

Pché.

Mě to nezajímá.

Říkejte si co chcete, mě SEO texty fungují. Lidi je milují a sdílí a to proto, že je píšu dobře a nejsem žádné šméčko. SEO texty totiž beru jako běžnou součást budování SEO pro e-shop nebo stránku, pro kterou pracuji a jako takové je prostě psát musím!

Rozdíl mezi tím, jak píšu SEO texty já a jak je píše spousta „šméček“ (nepoužiju to slovo. Amatér má totiž úplně jiný význam a sem se fakt nehodí) je totiž propastný.

Moje texty jsou užitečné, návodné, prodávají. Texty šméček se nadají číst, protože se tam opakuje jedno a to samé slovo tisíckrát za sebou.

Mrkneme se spolu na to? Já vám pár typů prozradím, ale ne zas moc, jinak totiž přijdu o práci, jelikož vy budete hrozně dobří a už mě nebudete potřebovat.

LEKCE JEDNA

Když píšu SEO text tak si jako první zjistím co nejvíc o daném zadání. Nemůžu psát přece o ledasčem. To bych si brzo nevydělala ani na studenou vodu.

Moje první kroky vedou ke klientovi. Ten mě v tuto chvílí má ještě stále rád a všetečné dotazy mu nevadí (cheche, ještě neví, že budu otravná čím dál víc…).

Ptám se, proč mám napsat daný článek na dané téma. Co tím jako sledujeme (vidíte? Používám SEOplulár), kdo má článek číst a co má pak následně udělat za akci. Má se jen zamyslet? Má si něco objednat? Má se inspirovat nebo co vlastně?

Tak tady, pánové a dámy, většina klientů lapá po dechu, protože začínají tušit, že se fakt bude makat!

No a pokud nemáte klienta a píšete si pro svůj projekt, musíte se nad tímhle zamyslet u každého článku, co vyplodíte na svůj web. Pokud tedy nejste majitel nevýdělečného blogu. Ti to zde utnou a dál nepokračují.

Takže předpokládejme, že chcete vydělat kačky. Položte si tedy otázku. Co článkem sledujete. Má přímo odkázat na produkt? Nebo má odkázat ještě na víc odborný článek, který teprve odkazuje na produkt? Nebo tímto článkem zasadíte brouka do hlavy vašemu zákazníkovi a ten bude rázem špatně spát do té doby, dokud si tu věc nekoupí?

Nebo co?

Nevíte?

Tak super, zaklapněte notebook a nepište. Protože vaše snahy jsou zbytečné a uděláte líp, když si přečtete nějakou hezkou beletrii.

LEKCE DVĚ

Jé, vy jste ještě tady? Tak jo, asi to myslíte vážně. Dobrá tedy. Dám vám lekci v psaní SEO textů číslo dvě.

Jakmile máte rozmyšleno, jakou akci požadujete, aby človíček přistávivší na vašem webu udělal, jdeme na druhou a to mnohem zábavnější (muhehe) část tvoření funkčního a prodávajícího SEO textu, který vodí lidi z vyhledávače.

Předpokládám, že jste obyčejný smrtelník a nemáte k dispozici spoustu udělátek a hejblátek jako my, profíci SEaři (sakra to je divné slovo).

To je dobře.

V jednoduchosti je síla.

Proto jako první najdete hlavní Klíčové slovo (ne slova s klíčem) pro váš článek. Toto slovo bude skutečně hrát naprosto klíčovou roli, protože díky němu vás najdete to správné publikum, které má zájem o koupi produktu.

V této lekci vám prozradím TAJEMSTVÍ.

Lidi pokládají do vyhledávače otázky. Hodně otázek. Různých otázek a někdy i dost specifických otázek.

Třeba:

Vy si musíte z klíčových slov, které lidi zadávají do Googlu, vybrat takové, které bude konverzní. To znamená, že jej člověk zadal v úmyslu něco najít a pak tu věc koupit. Z nich dále vysortujete jedno HLAVNÍ, na které budete OPTIMALIZOVAT článek.
Ještě stíháte??

LEKCE TŘI

Došli jste až sem, tak super, jste dobří. Mám radost.

Je to jízda. Fakt se potím!

Tolik tajných informací vám tu prozrazuji. Už si mě nikdy nikdo nenajme (nebreč a vzchop se).

Pojďme na další postup. Takže už jste navštívili stránku Google.com a do vyhledávače zadali pár dotazů, které souvisí s vaším tématem.

Teď vám řeknu co dál.

Pokud je vaším záměrem přivést na váš web, kde půjčujete karavany, návštěvnost, která se bude zajímat právě o rezervaci určitého druhu karavanu, začněte hledat v Googlu dotazy jako: Půjčovna karavanů.

V Googlu zjistíte, že se tento dotaz nejčastěji lidé vyhledávají ve spojitosti s nějaký městem. Třeba Půjčovna karavanů Brno. Takových dotazů je spousta.

Když budete pokračovat v psaní a dáte za klíčové slovo mezeru zjistíte, že vám Google nabídne ještě další tzv. LONG TAILY (dlouhé výrazy), které lidé také hledají. Více o long tailech se vám rozepíšu v dalším článku.

Například: Půjčovna karavanů pro dva.

Long Taily jsou pro vás mnohem důležitější, než obecné dotazy, protože jsou mnohem konverznější a navíc na ně není ve vyhledávači taková konkurence. Máte větší šanci svůj článek dostat na první místa ve vyhledávači.

LEKCE ČTYŘI

To bychom měli k výběru klíčového slova. V lekci číslo čtyři vám prozradím to nejdůležitější. Jak to celé napsat, aby to byl SEO text a přitom to bylo po čertu dobré, pekelně konverzní a vytlačilo to konkurenci z prvních pozic.

 

Za prvé

Klíčové slovo vložte na začátek nadpisu článku. Dále klíčové slovo zmiňte minimálně jednou hned v prvním odstavci článku.

 

Za druhé

Nepište žádné vlažné řeči. Pište k tématu. Rozdělte si článek na spoustu malých odstavců a každému dejte vlstní podnadpis. Ten pak naformátujte jako Nadpis H2. Klíčové slovo zmiňte ještě v prvním podnadpise a pak už nemusíte v celém článku.

 

Za třetí

Jako se nás, ženy, muži snaží stále přesvědčit, že na délce nezáleží, tak tady sakra záleží. Super SEO text by měl být dlouhý, strukturovaný. Nejlépe okolo 1200 SLOV.

Dále zmiňte pár dalších slov, která se pojí s vaším klíčovým slovem hlavním. Ty umisťete do dalších podnadpisů. Jaká jsou to slova? Třeba předstan ke karavanu, co do karavanu, co s sebou v karavanu, vybavení karavanu atd.

Vyhledávač vás bude milovat, když do článku dáte hodně obrázků (což já třeba zde nemám) a dáte tam i video. Video táhne!

A poslední zásada, na kterou byste neměli zapomenout. Prolinkujte článek s dalšími články, které s tématem souvisejí nebo s produkty na vašem webu. Třeba jako já se článkem o největších chybách na webech. Nezapomeňte jej sdílet na Facebooku.

Sociální signály jsou důležité.

HOTOVO?

Pokud se vám líbí moje návody, stáhněte si i tento minikurz od Copykillera (zdarma). Dozvíte se v něm, jaké chyby v textech nedělat.

(POZOR! Klikněte na obrázek a ten vás přesměruje přímo na stránky ke si stáhnete kurz)
Díky a hoďte mi koment, jak se vám to líbilo…

Dobrou