Pinterest a marketing na Pinterestu. Jde to dohromady? Není náhodou Pinterest jen výkladní skříní nápadů a inpirace?

Inpirace…

 

Hmm…

Není to náhodou právě inspirace, která nás motivuje k nákupu čehokoliv úplně nejvíce? Ano.

Je to tak. Čistá inspirace je přesně tím, co dokáže mě, tebe, vás, je, všechny okolo, inspirovat k tomu, aby nakoupili a právě proto je Pinterest zajímavou příležitostí jak posílit tvoji značku a přivést skrze tento kanál nové nakupující.

Pochop Pinterest

Než ti ale začnu odhalovat spletitou cestu marketingem Pinterestu, nejprve chci, aby jsi se zamyslil nad tím, co to vlastně Pinterest je a k čemu lidem, kteří jej využívají, pomáhá.

Protože to je to nejdůležitější. Pochopit lidi a jejich motivaci k používání aplikace nebo služby. Jedině tak jim dokážeš nabídnout to pravé ze své tvorby a nakonec je i přivedeš na svoje stránky jako zákazníka.

 

Proč jsou lidé na Pinterestu?

Pinterest lidé využívají hlavně jako studnici nápadů. Chtějí se inspirovat druhými a najít nové nápady. Chtějí najít něco, co je nadchne a posune kousek dál. K tomu, aby svoje nápady nezapoměli, jim slouží Nástěnky, kde si mohou nápady ukládat v podobě Pinů (stejně jako na nástěnce z korku 🙂 Postupně si každý uživatel vytváří svoje vlastní nástěnky, do kterých se vrací později, prohlíží si je znovu a čerpá z nich inspiraci.

 

Čím se mohou inspirovat?

Například krásnými interiéry. Vezměme si například človíčka, dejme tomu, že se jmenuje Adéla. Adéla je mladá žena, pracuje v agentuře a její sen je vytvořit doma harmonický domov. Ale není úplně znalá designu a díky Pinterestu se jí daří najít inspiraci na designové bytové kousky, které si potom umí sama poskládat ve svém bytě tak, aby jí dobře ladily k sobě a měla z nich dobrý pocit.

Pro Adélu je důležité, že může právě díky inspiraci vytvářet vlastní prostor podle sebe a nikdo jiný jí do toho vlastně nekecá. Vše pochází z její vlastní hlavy. Je to její nápad (nebo ne?:-)

K tomu, aby se člověk dostal k těm nejzajímavějším Pinům slouží spousta nástrojů. Viz. našeptávač klíčových slov nahoře v řádku.

Uchop Pinterest

Co inspiruje lidi k využívání aplikace Pinterest už víte. Vaším úkolem je uchopit tento nástroj tak, aby byl prospěšný primárně lidem. V tomto případě platí, že čím víc dáte (ne dárků), tím víc se vám vrátí. Proto nemyslete, že na Pinterestu začnete postovat jednu produktovou fotku za druhou a ono to nějak začne fungovat.

Tak to nefunguje.

To byste šli hlavou proti zdi a marketingem proti Pinterestu. Jak jej uchopit, aby to mělo smysl a prospěch nakonec i vám?

 

Získej zpětnou vazbu

Máš pocit, že se ve svém projektu ztrácíš? Potřebuješ pochopit, proč lidé tvoje stránky opouštějí a nic si nekupují? Chceš vědět, jak to dělat lépe? Řekni si o zpětnou vazbu.

Omezená nabídka.

Vžij se a začni

Mojí první radou je, prostě začni. Zaregistruj se na Pinterestu – jako uživatel a začni se rozhlížet. Doporučuji si napřed Pinterest vyzkoušet, jako uživatel, než se do něj pustíš jako firma a začneš jej využívat jako jede z marketingových nástrojů.

Vyzkoušej si vytvářet nástěnky přesně z těch Pinů, co tě zajímají a prohlížej si obsah pinů. Nezaměřuj se na to, jaká firma co pinuje. Zaměř se na sebe a na svoje potřeby. Jako uživatel nejlépe poznáš, co na Pinterestu chceš nacházet.

Dej tomu minimálně dva až tři týdny.

Poté si vytvoř firemní profil pro svoji značku a můžeš začít se základy.

 

Vidíš? Nápady. Nápady, nápady, nápady, nápady… Jakými nápady oplývá tvoje podnikání?

Helena Lachowiczová

Helena Lachowiczová

marketingová specialistka

Jmenuji se Helena Lachowiczová. Jsem marketingová specialistka na volné noze, spravuji rodinný e-shop www.sibabi.cz

V oboru jsem více než pět let a soustředím se na marketing malých značek, malých tvůrců, nakopnutí a nastartování vašeho podnikání. Okrajově provozuji affiliate webové magazíny společně s mužem a projekt kavanan.cz.

A vlastní projekt vevlastnikuzi.cz věnovaný lupénce a její léčbě doma.