Vyberte stránku

Majitelka webu Lada Čuříková využila mojí nabídky na zpětnou vazbu a poslala mi na e-mail informace ke svému projektu. Její téma je sladké, štavnaté a plné chuti.

Domácí sirupy, které prezentuje a prodává na webu postaveném na jednoduché šabloně od Shoptet.cz. Její e-shop se jmenuje bylinkyodsveta.cz a najdete ho po kliknutí na odkaz.

Jaký je e-shop?

E-shop je postavený na jednoduché šabloně, které není z hlediska funkčnosti skoro co vytknout. Samotná šablona je výborně navržená a pro potřeby malého podnikatele naprosto dostačující. Já osobně mám Shoptet ráda.

Myslím, že pro začátečníka je to dobrá volba. Nemusíte se neustále doprošovat programátora o úpravy, nemusíte se v systému rozčilovat s věcmi, které se svévolně rozbíjejí a nebo nejedou, pokud není dobrý den. Více píšu zde o výběru řešení pro malého podnikatele, který začíná s e-shopem.

Kde založit e-shop: 1 díl

V prvním díle článku rozebírám řešení pro malé podnikatele, začátečníky, kteří chtějí začít s podnikáním, prodejem svých nebo přeprodávaných výrobků, ale zároveň nejsou programátoři.

Úvodní stránka

Úvodní stránka je tradičně rozložená. Nic překvapivého. Nicméně první, co mě začne po pár vteřinách docela obtěžovat je okno s chatem, které nejde zavřít.

Což mě dost štve. Nevidím přes něj obsah webu. Navíc po mě celkem agresivně požaduje přihlášení. Pokud se nepřihlásím, nemám možnost okno zavřít. Já jsem se přihlásila, abych viděla, co se stane. Jestli okénko zmizí.

Po přihlášení se skutečně objeví možnost okno vypnout. Nicméně mě to je nepříjemné. Přihlásila jsem se do služby, která má nyní můj e-mail (požadoval jej přihlášení skrze google účet) a já nevím, co s ním budou dělat dál. Nemám ráda nevyžádané sdělení.

Každopádně okénko se poté dalo zavřít. 

Takové okna nesnáším na webech obecně. Chat je skvělý nástroj pro prodej nerozhodným zákazníkům nebo jako pomocník s výběrem, nicméně by měl být nastaven chytře. Ne takhle napevno, obtěžujícně. Je to jako by u vchodu do kamenného obchodu stál prodavač a aniž bych viděla nabídku, požadoval po mě občanku.

Takový prvek bych být Ladou řádně otestovala, nastavila jeho funkčnost tak, aby nevyskakoval ihned, ale byl zákazníkovi k dispozici a vyskočil až po několika minutách a šel zavřít. Kolik vteřin je optimální čas pro vyskočení chatu vám bohužel říct bez testování nedokážu. Podle vlastních zkušeností se to mění se sortimentem.

To bychom měli první přitahovač mé pozornosti.

Tím druhým jsou názvy produktů. Na první pohled vidím názvy jako Rakytník, Jitrocel, Švestka…

Názvy produktů

Názvy produktů jsem řešila v tomto delším článku o produktech.

Samotné názvy produktů Lady mě trochu matou. Co najdu v těch lahvičkách? Bylinkový sirup na pití nebo je to spíš bylinkový sirup, který dávám dětem na kašel? Nebo to je sirup na léto? Nebo to je štáva?  Ani název webu mi  v tápání moc nepomůže. Dozvím se to až v samotném produktu, kde jsem našla tyhle hezké obrázky.

Až díky obrázků se dovídám, že se nejedná o sirupy k léčení dětského kašle, ale o sirupy, které se míchají třeba s vodou a nebo se s nimi poleje Pencake.

Názvy jsou dle mého problém číslo dvě. Neidentifikují zboží jednoznačně. Zákazník se může cítit zmatený. Nemá tolik času to zkoumat a hledat.

Já ano.

Další problém s názvy bude hlavně SEO charakteru. Aby byly Ladiny produkty dobře dohledatelné ve vyhledávačích a mohla po čase vodit svoje zákazníky z Googlu nebo Seznamu zadarmo, musí optimalizovat názvy tak, aby jasně specifikovaly daný produkt a vyhledávač je mohl zobrazovat lidem na dané dotazy.

Tady v tomto náhledu vidíte, že název H1 je skutečně Rakytník. Podobnou inspekci na stránce si můžete udělat sami snadno. Kurzorem najedete na prvek na stránce – v tomto případě to je nápis Rakytník – a stisknete levé tlačítko na myši. otevře se vám navigační lišta. Kliknete na prozkoumat (inspekt) a je to. A šmírujete…

Ještě se vrátím k tomu SEO. Pro mnohé z vás může být SEO začarované nabídkami různých agentur a máte z toho strach. Není to ale vůbec tak nákladné. Zvládnete to i sami. Ale pozor. Není to brnkačka. Chce to um, přemýšlení a čas.

SEO je zkratka pro Optimalizaci obsahu pro vyhledávače.

V případě Lady a jejich produktových názvů je problém nerespektovat SEO. Lidé nebudou její sirupy hledat pod pojmem „RAKYTNÍK“. Lidé budou hledat slovo rakytník, protože nejspíš chtějí vědět, co to je za rostlinu, jaké má přednosti, k čemu se dá použít a tak dále.

Trocha niancí

Tak a jsme u malých, ale významných niancí, které celkově nevypadají dobře. Například banner:

Banner jsem si vypůjčila přímo z Bylinky od Světa.cz. Je sice hezké, že na banneru Lada nabízí garanci čerstvosti, ale už nevidím, kdo mi tu garanci dává? Kdo je to „My“? Je dobré, položit si otázku, jak vytvořit uvěřitelné sdělení. Jak docílit prvku opravdovosti. Určitě by tomu banneru slušela fotka paní Lady, která drží svůj sirup, košík s ovocem v západu slunce ve svém sadu. Tomu bych jako zákazník věřila.

Ale abych netvrdila, že je web nedůvěryhodný.  Není. Je hezky zpracovaný, je vidět, že si na tom syn paní Lady dal skutečně záležet. Tyhle drobné niance ale pozná až po čase.

Přesto rozhodují o tom, jaký dojem v nás web zanechá.

Doporučujeme a z naší nabídky

Tyto dva carousely bych pojmenovala jinak. Doporučujeme je strohé a nic neříkající. Jako zákazník bych ocenila spíše:“ Jarní výběr“ nebo „Sklizeno z našich stromů„. Být osobní ještě nikoho nezabilo a u malých tvůrců a prodejců je to skutečně nutností.

Pohrát si s tím. Sám o sobě carousel a doporučení není určitě špatné. Je dobré, když jsou na homepage vidět produkty.

Co dál?

Zde mě třeba mrzí, že tím homepage končí. Ráda bych si o Ladě něco přečetla. Zjistila více o sirupech. Získala nějaké rady a tipy na domácí dobroty, kde mohu sirupy používat. Určitě jich má v zásobě plno..

Zde se tedy nabízí umístit blog s recepty, kde můžeme využívat právě domácí sirupy (například moje oblíbené pencake). Lada může o svém blogu psát a pomoci svému SEO. Díky příběhům bude mít i co sdílet a lidé získají další hodnotu.

Z inspekce webu dále vidím, že používá Google Analytics, Google Tag Manager a má nainstalovaný i Facebook pixel. Tipnu si, že by zde mohl probíhat nějaký remarketing. Ale zatím na mě žádný banner od Bylinek nevykouknul. Uvidíme co bude dál.:-)

Jednotlivé produkty mají vyplněn jen Metatitle ale Metadescription vyplněn není. To je škoda. Lada může ovlivnit, co její zákazníci uvidí.

U

Check box - na co se zaměřit

  • Upravit názvy produktů – například Rakytníkový sirup
  • Doplnit krátké popisy
  • Zvětšit písmo u popisků
  • Trochu si pohrát s popisky zboží – složení by se hodilo spíše ke konci popisu
  • URL – nastavení Shoptetu umožnuje nastavit URL produktu v tomto formátu https://www.bylinkyodsveta.cz/jahoda/ – tím vám vzniká mnohem lepší pozice pro SEO optimalizaci a nevzniknou problémy, pokud by bylo nutné přeskupit produkty do jiné kategorie (změna URL – SEO problém)
  • Doplnit fotografie u produktů – https://www.bylinkyodsveta.cz/ovocne-sirupy/boruvka/
  • Dolnit popis kategorie tak, aby popisek popisoval danou kategorii viz: – https://www.bylinkyodsveta.cz/ovocne-sirupy/
  • Zapojte podobné zboží – dávalo by to tu smysl
  • Zapojte modul který ukazuje v košíku – kolik peněz musím utratit do dopravy zdarma, zvýšíte hodnotu objednávky
  • Doprava zdarma? Je zde v nějaké míře? Využila bych ji pokud bych o tom věděla

Jaký druh marketingu mi tu dává smysl?

SEO s velkým důrazem na obsah. Recepty prostě táhnou. Dále bych se nebála zapojit Influencery na Instagramu. Kromě možnosti fotit krásné autentické fotky a super produkty má Lada přesně to, co lidi na IG baví – silný příběh. Je ženou, která se nebojí věnovat tomu, co ji baví a živí tím celou rodinu.

Tohle já uznávám.

Na Facebooku bych se rozhodně pustila do sdílení právě receptů se skvělými a lákavými fotkami. To je přesně ten tip příspěvků, který se může dobře šířit. A nebála bych se příspěvky podpořit menším rozpočtem.

Tohle jsou ale jen obecná doporučení. Marketing každé tvorby, značky, e-shopu musíte nastavit citlivě a s ohledem na vaše možnosti, na možnosti růstu a také s ohledem na to, kde budete mít největší zásah a největší úspěch. Do „vnitřností“ Ladina projektu nevidím. Mám k dispozici jen to, co vidí zákazník…

Moje skromné doporučení: Google nákupy

S vyladěným e-shopem vám můžou  vodit podstatnou část platících zákazníků. Ovšem chce to dobrého odborníka, který vám kampaně pro Google nákupy nastaví.

Shrnutí

Je vidět, že Lada je zkušená v prodeji Face to Face a v prodeji přes e-shop začíná. E-shop je pěkný, hezky a citlivě zvolené barvy, líbí se mi myšlenka a ve výsledku to není špatně.

Je tu spousta možností a obrovský potenciál, jak e-shopem přivádět nové a platící zákazníky.

Ladě bych doporučila, aby se soustředila na to, jak přivádět zákazníky na web ale nekončila tím. Ono je jedna věc tam platící zákazníky dostat, druhá věc je, mít co nabídnout.

Ověřené pravidlo 80/20 v marketingu říká, že 20 procent zákazníků u vás udělá 80 procent vaší tržby. A to není vše. Použijete-li pravidlo 80/20 ještě jednou, tzv, na druhou, zjistíte že 20 procent zákazníků z oněch 20 procent udělá opět 80 procent tržby.

Také pravidlo „kávovaru“ říká a mám je ověřeno – že 20 procent zákazníků, kteří k vám přijdou, u vás bude ochotno utratit exponenciálně více peněz, než těch 80 procent zbylých, kteří koupí jen jeden nebo maximálně dva kusy.

To jsou přesně ti zákazníci, kterým se říká – skalní fandové. Koupí to, co máte v nabídce. Koupí to nejlepší, protože mohou.

Pokud má Lada na webu nejlevnější produkt za 89 Kč a nejdražší za 175 Kč vidím zde velmi malý prostor k tomu, aby mohla svoje tržby nějak zvyšovat.

Nevidím zde žádnou lákavou nabídku pro ty, co chtějí utratit mnohem více než 175 Kč. Není zde nic, co bych mohla koupit, pokud chci u Lady utratit třeba 1000 Kč. Musela bych si nakoupit leda X sirupů. Ale to neudělám, protože jako zákazník netuším, na co bych je mohla doma používat, do čeho je dávat a jak je využít v mém vaření. Také nevím, jak dlouhou mají expiraci. Nejsem kuchařka a takové věci bych si musela dohledat.

Toliko zpětná vazba k BylinkyodSvěta.cz

Díky Lado a ať vám to prodává

Helena