Už je to několik měsíců, co jsem přispívala na můj blog o marketingu a to bych dnes ráda napravila. Chtěla bych se rozepsat o tom, jak po dlouhé době zase „zkoušíme“ affil a proč jsme se na to s Lukym na tak dlouhou dobu vlastně vyprdli..

Affil je podle mě a Lukáše dlouhodobě cesta, jak budovat pasivní příjem pro naši budoucnost. Jenže tohle naše tvrzení, které si neustále připomínáme, je nám vlastně k ničemu, protože jsme u affilu dlouho nevydrželi.

 

První web šel za patnáct do světa…

A to byl prosím podle mého docela slušný paskvil. Přesto to byl jeden z nejstarších webů a projektů, který jsem budovala po nocích a taková moje laboratoř, která mi byla nápomocná ve všech affiláckých pokusech.

No a nejen mě samosebou. Lukáš se na něm učil nastavovat web, kouzlit, upravovat WP a taky se staral o podporu webu – pluginy, funkce, nebo mi pomáhal v situaci, kdy jsem řešila – „proč to sakra zase nefunguje?“

No přesto to byl podle mě slušný propadák. Klíčovku jsem si dělala pořádně snad jen jednou, neměla jsem tam nastavenou žádnou pořádnou strukturu a to jsem o ní pořád uvažovala. Nakonec jsem se k tomu ale nikdy nedostala a tak mi na web lidi chodili hlavně přes Long taily a prošli tak maximálně jednu stránku a šli pryč. Vyjímečně tam, kam jsem chtěla já, aby odešli.

Na web jsem neměla čas a nakonec jsme ho prodali na Webtrhu v aukci za 15000 Kč. Víceméně jsem pak s webem nic nedělala, Luky jej převedl novému majiteli a zapoměli jsme na něj.

A taky na celý affil.

Bylo totiž mnohem víc jiných starostí. Například rozjezd projektu ŠiBaBi.cz a nebo stěhování se. Také jsme chtěli do karavanu, což se nám nakonec nepovedlo. 

Ono se tam něco děje?

Na web jsme fakt úplně zapoměli. Předtím z něj pár provizí bylo, ale nic zázračného. Od té doby jsme na něm prostě nepracovali.

Po nějakém čase v Brně, jsem se nakoukla co CJ.com, kde jsme měli kampaně registrované a hle…Ono tam bylo přes 1700 Kč. No zajímavý. Říkám si.

Pak přišla nějaká výplata a pak znovu. Dalších asi 500 Kč. A co měsíc postupoval, pořád tam nějaké korunky skákaly. Tak si říkám, od kud to je? No a ono to vše jde z webu, který není náš:-) Majitel si ani nepřeházel affil linky. Pro mě za mě, mě to nevadí.

Akorát mě to trochu víc namotivovalo něco zase řešit s affilem. Doteď jsem měla plné ruce práce na ŠiBaBi.cz a neměla jem čas. Starala jsem se o marketing a chod dílny a po tom, co jsme dílnu zavřeli, jsem neměla do čeho píchnout.

 

Uděláme další affil, to je budoucnost

Já vím. Čtu hodně článků o affilu. O tom, jak to je teď k prdu a jak to nejde. Ale po nějakém čase jsem nakoukla i na jeden z webů, který jsme ani nedokončili, respektive Lukáš ho nedokončil (chyběla nastavit šablona, na to se kvůli času vykváknul) a zírám. Na web chodí cca 50 lidí denně naprosto samo z long tailů. 

Na webu ale nebyl kromě affilu na Sluně.cz žádný jiný affil a ani jiná monetizace. Takže návštěvnost si vždy hezky přečetla článek a šla dál.

Za doby fungování affilu slůněte tenhle web vygeneroval pár prodejů.

Tento web je specializovaný na kočárky. URL vám sem klidně dám, alepoň získám nějaký ten odkaz:-) Je to web kocarkem.cz

Takže nějaké ty provize získal. Článků tam moc nebylo a neměli jsme chuť ani motivaci nějaké články psát. Proč jsme na webu přestali makat? Hlavně proto, že ho dělal jako srdcovku Lukáš. Potom jsme si jednoho dne dali o dvě piva víc a napadlo nás, že bychom mohli dělat vtipná videa s kočárky na styl Top Gearu. Prostě recenze ale jinak. A potřebovali bychom nějaký ty kočárky do testování. Ale nevěděli jsme jak v tom začít a jak získat nějaký ten kočárek na testování a na první videa a tak jsme rozeslali asi 40 e-mailů různým prodejcům kočárků, zda by nějaký neposktnuli.

 

Jak to dopadlo?

Čekala jsem aspoň jednu pozitivní odpověď. Ale lidi jsou konzervy. Buď vůbec neodpověděli – což si domýšlím, že se meil nedostal ani přes prvního pracovníka v e-shopu co vyřizuje e-maily. Nebo nám rovnou napsali, proč by měli chtít podpořit někoho, kdo promuje konkurenci.

Slovo Affil asi nikdy neslyšeli a na další e-mail už nereagovali. Nejlepší byl jeden majitel kočárkárny, který nabídl Lukášovi školení v oblasti kočárků. Jako nabídka lákavá, ale jet přes celou republiku na školení v době, kdy opět bojujeme s financemi, není zrovna Cool nápad.

Takže se to Lukášovi zajedlo a přestal na webu dělat. Nechal ho rozpytvaný a já jsem se k němu taky už nevrátila.

 

Až teď

Takže jsem mrkla po dloooouhé době do Webmaster Tools, něco jsem hledala, už ani nevím co a mrkám, ono tam chodí dvakrát víc lidí než před třemi měsíci a ta čísla jsou jako dost cool. Přečtení jednoho postu – toho nejlepšího z nejlepších, který se teď umisťuje na KW na první pozici, je už asi 16 700 a stále se to číslo zvedá. Je to nejčtenější článek. 

Dokonce je lepší než Modrý koník :-))) Hahaha. To je úspěch co? Ne, dělám si srandu. Modrý koník je ale dost cool. Má dobré SEO. Ale můj článek je lepší.

Tak jsem se na to mrkla a rovnou jsem s tím něco udělala.

A co?

  • Ačkoliv máme už zastaralou neplatou licenci DIVI – tedy ne prodlouženou pro update, tak jsem ji stejně na web nahrála. S Divi umím dobře, rychle a další šablony nemáme v záloze. S šablonami ve free verzi se mi nechtělo patlat a učit se je. Tak jsem zvolila tohle zlo. Jakmile bude lépe, zase si update koupíme a bude to okej.
  • Nahrála jsem novou Homepage.
  • Udělala jsem nové logo.
  • Vytvořila jsem nové menu – ještě by to chtělo dodělat, ale vše postupně, tolik času zase nemám…
  • Upravila jsem Homepage metadescription a název. Což by mi mělo pomoci pak v zobrazení webu v SERP na naše KW brandové jméno.
  • Přidala jsem rozcestník do kategorií hned na homepage, tak aby se lidi z homepage dostali rovnou tam, kam chtějí. Tohle zatím nikdo nevyužívá, protože na homepage nikoho neposílám a je to hodně málo navštěvovaná stránka. Což mi ale zatím neva. Aspoň to nemusí být dokonalý.
  • Popřemýšlela jsem a nakonec nahraji i sekci, kde budu doporučovat prodejny a budu sbírat na prodejny a prodejce recenze. Tím bych si chtěla pomoci hlavně s monetizací. Lidi přijdou přes long tail, já jim nabídku v článku možnost koupit na e-shopu nebo vybrat prodejnu a pokud budu mít dost návštěvníků, tak budu moci provozovat placené zápisy prodejen. Ale napřed potřebuji tu návštěvnost. Že jo?
  • Na homepage přidávám i přímé linky na jednotlivé recenze tak, aby se mi tam lidi proklikali hned. A taky sekci s nejlepšími slevami na e-shopu. Sice ještě nevím, jestli to bude k nečemu, ale zatím to tam nechám. Posléze to možná zruším. Netuším zde ato budou e-shopy podporovat a nebudou si myslet, že jsem kupónový web místo obsahového.

 

Cíl je tedy jasný. Nový obsahový web na téma kočárky. Sice netuším, jak moc to bude konverzní, ale sázím i na to, že jakmile se mi jednou ti lidi dostanou na e-shop, kam je dostanu s affilovým linkem, tak mi tam třeba nakoupí i něco inýho než kočárky.

Na Sluněti ty konverze byly. Kočárky se kupovali přes net, ale nevím hele, nemám s tím zkušenost. Ukáže čas. Každopádně ráda bych, aby to neslo peníze, proto jsem zkusmo nasadila na ten nejlepší článek affil Heureky. Proklik na kočárek mají za 30 Kč a tak už po pár dnech pár drobných naskočilo.

Ctr nicmo moc, tedy spíš nic…:-) Ale to přikládám tomu, že s tím neumím pracovat a že téměř všude mám místo tlačítek na proklik jejich vložené bannery a spoustě lidí s Adblockem se to neukáže. No je co zlepšovat.

Cíle tohoto projektu?

Hlavně ho chci udržet v úzké niche a nerozpatlat ho nechutně jako ten předešlý hokus pokus. Tohle chci udržet takhle úzké. Maximálně přidáme nosítka a šátky. To je ale pořád ještě k tématu.

Jako další cíl chci, aby to dělalo konverze. Buď na Heurece nebo formou affilu na jiných stránkách. Minimálně se chci dostat na 1000 Kč za měsíc do dalších 3. měsíců.

Pokud to bude víc tak budu spokojená. Ale tohle číslo bych chtěla určitě dosáhnout.

Dále bych chtěla vytvořit právě ten katalog prodejen a začít nabízet registrace na katalogu. Budu potřebovat i nějaký ten linkbuilding, ale to já tuze nesnáším. A není to něco co by mě vnitřně uspokojovalo.

Nechci budovat značku. Chci, aby byl katalog co nejvíce anonymní a nechci nikde ukazovat naše jména. Už na dlouhou dobu žádný lovebrand:-)

A nechci se za tím honit. Je to JEN projekt, není to zatím obživa a nechci se k tomu prostě upínat. Pracovat na něm budu jen když budou děti spát a já neusnu s nimi a nebo budu mít skutečně čas a nebudu mít do čeho píchnout – třeba umýt nádobí nebude třeba..:-)

A na čem děláte vy? Jaké máte cíle?